השמאל מפגין מחוץ לכנסת, ראשי האופוזיציה יצאו לתמוך

איתי גדסי 2 Comment on השמאל מפגין מחוץ לכנסת, ראשי האופוזיציה יצאו לתמוך

המוני מפגינים הגיעו משעות הבוקר אל מחוץ לכנסת להפגנה נגד העברת הרפורמה במערכת המשפט. ראשי מפלגות האופוזיציה יצאו לתמוך במפגינים ונאמו מעל בימת ההפגנה

צילום: Arie Leib Abrams/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפגיני השמאל גודשים את ירושלים: בעקבות ההתקדמות בחקיקה לאיזון מערכת המשפט, עלו היום המוני מפגינים מהשמאל, למחאה מול הכנסת. ראשי האופוזיציה יצאו אל המפגינים ותמכו בהגעתם.

ראש האופוזציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בהפגנה מחוץ למשכן הכנסת: "מה שהם שומעים מכאן, מהמקום הזה, הוא לא קולו של הייאוש, אלא קולה של התקווה. זה מה שמפחיד אותם כל כך, זה מה שהופך את הקול שלנו לצלול וחזק כל כך. המאבק הזה לא ייגמר היום. הוא יהיה ארוך. עוד יהיו בו פסגות ותהומות, אבל יגיע יום וכל אחד מהאנשים והנשים שנמצאים כאן בחוץ ברחוב, יוכל להגיד לילדיו: ביום שבו מדינת ישראל הייתה צריכה אותי יותר מכל, הייתי שם. הפסדתי קרבות, אבל לא את המלחמה. לא שתקתי, והם שמעו את קולי".

"אני רוצה להגיד לכם מה קורה עכשיו בתוך משכן הכנסת, מעבר לגדר ולחומה ולשומרים, מעבר למשטרה ולמשמר הכנסת ולפרשים ולזרנוקים, אני רוצה שתדעו: הם שומעים אותנו.
שומעים את הצעקה שלנו. שומעים את קולה החזק של האמת. שומעים את העוצמה שלנו ואת המחוייבות שלנו. הם מעמידים פנים שהם לא שומעים, הם מעמידים פנים שלא אכפת להם, אבל הם שומעים והם מפחדים. כלפי חוץ הם מגחכים בציניות, אומרים שזה לא ישנה שום דבר, אבל בפנים, בתוכם, בחדרים הפנימיים, הם רועדים. הם מגלים שאנחנו לא מוכנים לשחק את המשחק כמו שהם תכננו אותו. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. אנחנו לא נסתגר בבתים כשהם מנסים להפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה חשוכה ולסתום לנו את הפה.

לפיד נואם במחאה

Arie Leib Abrams/FLASH90

"לא יסתמו לנו את הפה. אנחנו לא נשתוק כשהם דורסים כל מה שיקר לנו וכל מה שקדוש לנו. אנחנו לא עובדים אצלם, אנחנו שותפים שווי זכויות. אנחנו לא נתינים, אנחנו אזרחים. הם מעמידים פנים שהם יסתדרו בלעדינו, אבל הם יודעים שהם לא יכולים. אנחנו יהודים, אנחנו פטריוטים, גם אנחנו עם ישראל. אם הם ימשיכו את הטירוף הזה, שלא ידברו אתנו על אחדות. אין דבר כזה אחדות שבה רק צד אחד קובע את החוקים" כך יו" האופוזיציה לפיד.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי אמרה בהפגנה מחוץ לכנסת: "בכנסת ישראל יושבים אנשים שמנסים לבצע התנקשות בדמוקרטיה הישראלית ; לא ניכנע לשום 'הידברות' שקרית". הדגל המדהים הזה שיש פה כל כך הרבה ממנו, דגל ישראל, הוא דגל של מדינה דמוקרטית, ובבניין הזה שאמור להיות המעוז ששומר על הדמוקרטיה שלנו, יושבים היום אנשים שמנסים לבצע התנקשות בדקרמוטיה".

"אמרנו מהרגע הראשון- אין הידברות על פסקת ההתגברות. אין משא ומתן עם מי שעומד לדין על חיסול מערכת המשפט ששופטת אותו. אני אומרת עכשיו, הניסיון לסמן את המחאה הזאת, הניסיון להרדים את מאות האלפים שיצאו היום לשבות, הניסיון למנוע מכם לצאת להפגין במילת הקסם השקרית "הידברות"- יכשל. נמשיך ונגביר את המחאה, בזכותכם אנחנו נחריף את השביתה ונגדיל את ההתנגדות עד שהם יצטרכו לסגת והדמוקרטיה שלנו תנצח".

שר המשפטים גדעון סער אמר בהפגנה מחוץ למשכן הכנסת: "כולנו פה שומרים ביחד על הבית המשותף שלנו. אנחנו עומדים מול ממשלה חלשה מול אובינו ואכזרית כלפי בני עמה. ממשלה שעוסקת באובססיביות רק בדבר אחד – בהרס מערכת המשפט המפוארת שלנו שהוקמה פה במשך 75 שנה. הם אומרים הביטחון יכול לחכות, הם לא עוסקים ביוקר המחיה – הם לא עוסקים בשום דבר חוץ נהרס המשטר הדמוקרטי שלנו".

"אני גדלתי על משנתו של מנחם בגין עליו השלים ממנו למדנו על עליונות המשפט – זה היה סעיף מספר 1 בתנועת החירות. ממנו למדנו שהשופטים צריכים להיות עצמאים ובהתאם גם מי שממנה אותם. לכן היום לצערי הרס הליכוד בראשות נתניהו פועל לקבור את משנתו של מייסד הליכוד מנחם בגין".

"הושטנו יד בעקבות דברי נשיא המדינה – הממשלה והקואליציה דחו את מתווה הנשיא ורמסו תחת מגפיהם את היוזמה של הנשיא. אני אומר לממשלה – האחריות המלאה עליכם אתם קורעים את העם , אתם מפלגים את העם, אתם מחלקים את מדינת ישראל כפי שכתבו ראשי המלל רק לפני כמה ימים. נתניהו – תפסיק להתחבא מאחורי לוין ורוטמן. אתה תובס במערכה הזאת וכל מה שייזכר ממך זה איך ניסיתי לחרב את המשטר הדמוקרטי".

 

 



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    תפגינו, תפגינו. בדמוקרטיה הרוב קובע. והרוב של העם זה הימין. לא אתם. עד עכשיו אתם שלטתם שליטה אבסולוטית. הגיע הזמן שהרוב ישלוט. והרוב זה הימין.